Het vernieuwde ‘Kerstshoppingfestival’ was een groot succes. Zowel op vrijdag, zaterdag als zondag kon je op het evenement over de koppen lopen. Dit jaar stonden er geen houten chalets op de markt, maar werd er een heus iglodorp opgebouwd, waar bezoekers konden genieten van de typische kerstsfeer met winterse hapjes en drankjes. Heel wat verenigingen, bedrijven en organisaties baatten in het iglodorp ook een stand uit, waar ze dingen verkochten voor het goede doel. Zo bakten medewerkers van het bedrijf Ontex in het kader van de Warmste Week wafels en pannenkoeken ten voordele van De Vierklaver, een organisatie die volwassenen met een beperking ondersteunt. Het hoogtepunt van het driedaagse ‘Kerstshoppingfestival’ was het lichtspektakel op zaterdagavond. Van 19 tot 22 uur werd de N9 afgesloten en werden er op de muren van het stadhuis winterse taferelen geprojecteerd. Ook op zondag viel er van alles te beleven: kinderen amuseerden zich met de fratsen van clown Tyno en konden op de foto met de Kerstman. ’s Avonds werd het ‘Kerstshoppingfestival’ afgesloten met een vuurshow.
(Bron; Het Nieuwsbald, Michel Wijne)
Lees de reacties (0)
Lees de reacties (0) Verberg reacties