Eeklonaar van het jaar 2019

Al meer dan 30 jaar reiken we met de CD&V jongeren de trofee uit van Eeklonaar van het jaar.

We gaan op zoek naar personen of organisaties die zich het voorbije jaar of jaren hebben ingezet voor onze stad en haar inwoners. Vorig jaar nog won Diep Events de begeerde trofee. Terugkijkend naar 2019 waren er alweer veel opties. Eeklo is een stad waar mensen graag de handen uit de mouwen steken.

We kozen dit jaar voor een organisatie die vele Eeklonaren in de zomer gelukkig maken. Wat ze elk jaar op poten zetten, had 15 jaar geleden niemand kunnen voorzien. Ondanks verminderde subsidies van het nieuwe stadsbestuur en verandering van locatie slaagden ze er deze zomer toch in om vele mensen te entertainen, van jong tot oud. De trofee van Eeklonaar van het jaar 2019 geven we graag aan de organisatoren van het Herbakkersfestival!

De organisatoren slagen er in om met de hulp van vele vrijwilligers elk jaar een gratis festival aan te bieden aan de Eeklonaars. Met dit festival plaatsen ze ook Eeklo op de kaart in heel het Meetjesland en ver daarbuiten en daar zijn we meer dan fier op.

De organisatoren zijn voor ons ook een mooi voorbeeld van hoe organisaties en verenigingen kunnen samenwerken om tot een mooi resultaat te komen. De samenwerking tussen VZW Bakfiets en de N9 loopt fantastisch.

We hopen er alvast deze zomer opnieuw bij te zijn in het weekend van 14, 15 en 16 augustus 2020!

Meer foto's van deze gezellige avond vind je hier!