Jonge gemeenteraadsleden betreuren dat stadsbestuur Eeklo balloonmeeting laat varen

Gertjan Blomme en Filip Smet, de twee jonge CD&V-gemeenteraadsleden in Eeklo, betreuren het nieuws dat het stadsbestuur van Eeklo niet meer wil investeren in de organisatie van de balloonmeeting. Dit jaar zou het nochtans de 35ste keer zijn dat de ballonnen zouden opstijgen aan de sportterreinen.

Filip Smet: "Met dit dossier valt het stadsbestuur eens te meer door de mand. Opnieuw doet het stadsbestuur een mooi iets mislukken. Met de balloonmeeting werd Eeklo op de kaart geplaatst en steeg Eeklo uit boven de regio met deze toeristische trekpleister. Het is jammer dat een evenement waar iedereen in Eeklo mooie dromen en herinneringen van heeft zo in het water valt."

Collega Gertjan Blomme vult aan: "Blijkbaar wou het nieuwe stadsbestuur de balloonmeeting nog groter en attractiever maken, echter koken kost geld en dit wil de stad niet op tafel leggen. Wij vrezen dat dit de voorbode is van verdere besparingen op andere evenementen in onze stad. Het stadsbestuur spreekt vaak hete lucht als het gaat over nieuwe voorstellen en ideeën, maar als puntje bij paaltje komt blijkt het om gebakken lucht te gaan en gebeurt er juist helemaal niets. Integendeel men waardeert de mensen die zich inzetten voor hun organisatie helemaal niet. "

Met het stopzetten van de balloonmeeting zet het stadsbestuur Eeklo niet alleen te kijk maar ook te koop, meer bepaald in de uitverkoop, vinden beide raadsleden. Vandaar hun symbolische actie om Eeklo als ballonstad te koop te zetten.