Zondag 21 maart was het Dag van de Zorg. Als jongeren van CD&V Eeklo willen we dit niet ongezien voorbij laten gaan en zouden graag een warme boodschap aan de zorghelden toedragen. Met stoepkrijt schreven we voor de zorginstellingen van Eeklo een warme boodschap zodanig dat het personeel nog eens een hart onder de riem krijgt.

Jaarlijks reiken we ook een trofee uit voor 'Eeklonaar van het jaar'. Dit jaar willen we dit symbolisch toedragen aan alle zorghelden die de voorbije periode het beste van zichzelf (en nog steeds) hebben gegeven in de zorg met de zware last van het COVID-19 virus. We zullen dit jaar geen fysieke trofee uitreiken maar symbolisch het atrium van AZ Alma wensen in te huldigen als 'Zorgheldenplein' in het kader van 'Eeklonaar(s) van het jaar' en dit om iedere zorgverlener te bedanken. Op zondagvoormiddag overhandigden we het bord aan de directeur van AZ Alma, Dr. Rudy Maertens.

Hier kan u het gebeuren nalezen op de webpagina van AZ Alma.

Hieronder vindt u een mooi beeld van de dag:

• Zorg
  • Jeugd